vrijdag 21 april 2017

Waarom?

Waarom? Spiegelgedachten, Spiegelruimte, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo, relatietherapie










Waarom overkomt mij dit?
Waarom laat God dit in mijn leven toe?
Waarom moet ik dit meemaken?
Waarom? Waarom? Waarom?

Waarom-vragen kennen we allemaal.
We begrijpen het verloop van ons leven niet.
We snappen niet waarom iets is zoals het is.
De wereld is te complex voor ons om te begrijpen.
Het gaat ons onze pet zo vaak te boven.

Wat doe jij met je waarom-vragen?
Blijf je tot in het oneindige zoeken naar antwoorden?
In de hoop dat het antwoord je leed zal verlichten?

Probeer niet alles te begrijpen.
Verzoen je ermee dat je veel niet weet
en wellicht ook nooit zult weten.
Al je vragen worden hier niet beantwoord.
Er zullen altijd vraagtekens in je leven blijven.

Vertrouw op God te midden van al je vragen.
Weet dat Hij bij je is in je moeiten en zorgen.
Vertrouw erop dat Hij je zal geven wat je nodig hebt.
Hij zal je er doorheen leiden.
Waarom? Omdat Hij God is en heel veel van je houdt.

Kijk & Like mijn SpiegelRuimte-pagina op Facebook:
https://www.facebook.com/Spiegelruimte/

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK, Baflo
Tel. 0595 - 422431
www.spiegelruimte.nl


----------------------------------------------------------------------------------------------
BOEKENTIP : De God die ik niet begrijp (Christopher Wright, € 8,95)
Laten we eerlijk zijn: we begrijpen niet alles van God. We hebben op sommige kwesties gewoon geen goed antwoord, hoe groot ons geloof ook is. Voor sommigen kunnen zulke zaken echte drempels worden om nog van harte te geloven. Of meer nog: deze kwesties kunnen ertoe leiden dat hun vertrouwen op God wordt geschaad.
Wright pakt een aantal van deze lastige vragen op. Hij laat zien dat ons verstand niet alles kan en hoeft te begrijpen, en dat het goed is om de pijn en het lijden die dat kan veroorzaken te erkennen. De volgende kwesties komen aan de orde: het kwaad en het lijden, het geweld van Israƫl tegen de KanaƤnieten, het mysterie van het Kruis en de jongste dag.


Koop bij bol.com
-----------------------------------------------------------------------------------------Boeken nodig en bestellen?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten