vrijdag 29 januari 2016

Maar toch ...














Wat kunnen dingen een probleem en last voor je zijn.
Je zit bijvoorbeeld tot over je oren in het werk,
waardoor je je voortdurend gestrest voelt.
Of je ervaart veel strijd met je kind,
je kunt hem of haar wel achter het behang plakken.
Je problemen nemen je zomaar volledig in beslag.

Maar toch ...
Wat ons probleem ook is,
met welke moeite we ook worden geconfronteerd,
er is altijd nog wel iets positiefs te bedenken,
waardoor we ons probleem vanuit een ander perspectief gaan zien.

"Ja, soms word ik gek van mijn kinderen, maar toch ...
ben ik blij dat ik hen heb gekregen,
want ik ken ook echtparen die geen kinderen kunnen krijgen."
"Ja, ik voel me nu vreselijk gestrest door mijn werk,
maar toch ...
is het na deze klus een stuk rustiger
en kan ik dan wat leuke dingen plannen
en tijd nemen om weer een beetje bij te komen."

Je hoeft je probleem niet te ontkennen.
Kijk maar eerlijk naar waar jij mee zit.
Maar zeg er dan wel achteraan: "maar toch ..."
en bedenk dan een reden om iets positiefs te zeggen.
Ga op zoek naar iets als tegenwicht van je probleem.
Zet je last in perspectief.
Leer jezelf aan om voortaan in elke negatieve situatie
toch iets positiefs te vinden.
Vul je "maar toch ..." in.

Waar worstel jij op dit moment mee?
Benoem het maar.
Maar toch ...
Hoe ziet jouw "maar toch ..." eruit?
Benoem dat ook.
Zet zo je probleem in perspectief.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BOEKENTIP BIJ SPIEGELGEDACHTE 29-01-2016

Huh?! (€19,95)
Voor de pessimist is het glas half leeg.
Voor de optimist is het half vol.
Dit boek gaat uit van een derde benadering: waar is de kraan?
Van denken in problemen naar denken in mogelijkheden.
Dit boek gaat over de strategieën die je
tot je beschikking hebt om problemen 'om te denken'.

Koop bij bol.com


Omdenken (€ 4,95)
Dit praktische boekje laat in een notendop zien
wat omdenken betekent en hoe je dat doet.
Om in te bladeren, te grazen, ideeën op te doen, op het verkeerde been gezet te worden en vooral om je eigen creatieve vermogens te prikkelen.
Kortom, om te kijken, denken en – vooral – creëren.

Koop bij bol.com



Positief denken voor wanhopige ouders (€ 7,45)
Ontdek de 1001 voordelen van kinderen in huis!
Wat er zo leuk is aan kinderen in huis…

Koop bij bol.com



Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Ga naar http://spiegelgedachten.blogspot.nl/
en bestel daar je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Een gift geven voor mijn SpiegelGedachten?
Maak het over op
NL58 INGB 0751 7619 74
t.n.v. H.A. Snoeijer-Hoekstra.

----------------------------------------------------------

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431
www.spiegelruimte.nl

Laat je ook inspireren door mijn andere blogs:
http://leefjegeloof.blogspot.nl/
http://doejedroom.blogspot.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten