vrijdag 15 januari 2016

Laat het even bezinken

Spiegelgedachten, Spiegelruimte, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo, relatietherapie














Soms speelt er zoveel in je leven,
dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Aan een bepaalde zaak zitten zoveel kanten,
dat je niet meer overziet hoe nu verder.
Je bent niet meer in staat
om de dingen helder op een rijtje te krijgen.
De gedachten tollen door je hoofd.

Wanneer jij in zo'n situatie zit,
dan wil ik dit tegen je zeggen:
laat het allemaal even rustig bezinken.
Waarom? Dat zal ik je uitleggen.

Neem een glas,
doe daarin wat water en zand,
en roer het stevig door.
Wat je ziet is een troebele vloeistof.
Waar je niet veel doorheen ziet.

Laat het glas een poosje staan.
Je zult merken dat het zand naar beneden zakt
en het water erboven helder wordt.
Je kunt er weer dingen doorheen zien.
Die helderheid is het gevolg van bezinken.

Zoiets gebeurt er als het ware ook in je hoofd.
Je hoofd kan vol zitten met allerlei gedachten en zorgen.
Die samen een grote troebele brei vormen in je hoofd.
Waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Laat dat nu ook eens bezinken.
En je zult merken dat na verloop van tijd
het weer helderder in je hoofd wordt.
Je krijgt weer meer zicht op de dingen.

Dus wanneer het een chaos is in je hoofd,
neem dan de tijd om alles even te laten bezinken.
Dat schept helderheid en duidelijkheid.
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Een gift geven voor mijn SpiegelGedachten?
Dat kan op rekeningnummer NL58 INGB 0751 7619 74
t.n.v. H.A. Snoeijer-Hoekstra.

----------------------------------------------------------
Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431
www.spiegelruimte.nl

Laat je ook inspireren door mijn andere blogs:
http://leefjegeloof.blogspot.nl/
http://doejedroom.blogspot.nl
http://spiegelgedachten.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten