vrijdag 20 november 2015

Lees - stel het je voor - kom in actie!

Spiegelgedachten, Spiegelruimte, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo, relatietherapie















Momenteel hou ik me veel bezig met vragen als:
Wat wil ik met mijn leven?
Wat vind ik leuk om te doen?
Wat kan ik voor anderen betekenen?
Waar ben ik goed in?
Wat moet ik doen om mijn dromen te realiseren?

Ik ben ongetwijfeld niet de enige die op deze vragen antwoorden zoekt.
Want God legt dromen in het hart van alle mensen.
Dromen die als een magneet in ons leven werken.
Ons trekken om bepaalde dingen te gaan doen.
Ook jij hebt ongetwijfeld dingen in je hart
waar je warm voor loopt, waar je veel voor over hebt.
Dingen die je graag tot stand wilt brengen.
Iets wat je dolgraag wilt bereiken in je leven.
Iets waar je ontzettend naar verlangt.

Misschien is het voor jou een bepaalde droombaan,
of ga je volledig voor het succes van je onderneming.
Of je wilt dolgraag je leven weer op de rails krijgen.
Je verlangt naar een partner of meer vrienden,
of je wilt een betere ouder voor je kinderen zijn.
Zo zijn er ontelbaar veel dingen
die als een droom en verlangen
je hart in beslag kunnen nemen.

Ik wil je graag laten delen
in de dingen die ik leer en ontdek
over dromen najagen en dromen realiseren
op de weg die je door dit leven gaat.

Vandaag is dit wat ik je met je wil delen:
Dromen realiseren doe je
door het volbrengen van de volgende drie acties:
Lees en studeer - stel het je voor - en kom in actie!

1. Lees en studeer
Om je droom te doen, is kennis onmisbaar.
Lees en bestudeer alles wat te maken heeft met de inhoud van jouw droom.
Word een expert op jouw gebied.
Lees boeken over de thema's die er voor jou toe doen.
Volg cursussen, conferenties en opleidingen die je vaardig maken.
Bekijk video's die je inspireren en motiveren om er voor te gaan.
Schrijf belangrijke zaken die je wilt onthouden op.
Al deze dingen heb je nodig om je droom te kunnen gaan doen.

2. Stel het je voor
De realisatie van je dromen begint in je denken.
Schakel je voorstellingsvermogen in en denk groot.
Maak een mentaal plaatje van hoe jouw toekomst eruit ziet.
Waar ben jij als je je droom hebt bereikt?
Hoe ziet dat eruit?
Zie het voor je.
Dan kun je beginnen eraan te werken.

3. Kom in actie
Wanneer je expert op jouw gebied bent geworden
en je een helder beeld hebt van wat je nu werkelijk wilt,
ga dan aan de slag, zet stappen richting je bestemming.
Kom in actie, doe elke dag iets wat je dichter bij je droom brengt.
Werk hard voor het bereiken van je droom
en sla je door tegenslag en frustratie heen.
Geef niet op, hou vol.

Ik wil je uitdagen om dit toe te passen op jouw droom.
Lees - stel het je voor - kom in actie!
En grote kans dat op een dag
jouw droom werkelijkheid is geworden.

BOEKENTIP  - BOEKENTIP - BOEKENTIP

 Als een vis in het water (Max Lucado, € 10,00)
Een prachtig boek! God heeft je gemaakt voor een taak die alleen jij kunt vervullen en geeft je daarvoor unieke talenten en passies.
Ontdek waarvoor Hij je bedoeld heeft, tot zijn eer.
Dan komt Hij tot zijn doel en zul jij je als een vis in het water voelen.

Koop bij bol.com

Bestel je dit of andere boeken en producten via een link of button op deze site
dan ondersteun je mij daarmee in mijn werk.
Je helpt mij daarmee om gratis bemoedigende SpiegelGedachten
aan
jou en vele anderen te kunnen blijven aanbieden.
Hartelijk dank daarvoor!

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431
www.spiegelruimte.nl


Meer van me lezen?
Ga dan naar één van mijn blogs:
http://leefjegeloof.blogspot.nl/         
http://doejedroom.blogspot.nl
http://spiegelgedachten.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten