vrijdag 24 juli 2015

Stappen zetten

Spiegelgedachte, Spiegelruimte, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo






















Stappen zetten.
Dat heb ik deze week volop gedaan.
Keurig geregistreerd door een app op mijn telefoon.
Deze stappen zette ik met plezier.
We waren samen als gezin aan het wandelen.
Samen genieten van mooie zomerse dagen in de natuur.

Het leven bestaat echter niet alleen uit plezierige trajecten.
Soms heb je een moeilijk traject te gaan
waar je als een berg tegenop kunt kijken.
"Kan ik het wel?"
"Hoe hou ik het ooit vol?"
Je raakt vermoeid en uitgeput.
Zul je het einddoel ooit bereiken?

Hoe ga je met zulke situaties om?
Richt je niet teveel op alles wat er nog moet gebeuren.
Splits een groot iets op in kleinere stapjes.
Deel het einddoel op in verschillende kleine subdoelen.
Het idee dat je om je einddoel te bereiken
nog minstens drie kilometer moet lopen kan je ontmoedigen.
Maar het subdoel om 1 stap te lopen lukt vast nog wel.
En daarna nog een stap. En nog een stap.
En voor je het weet heb je via al die tussenstapjes
toch maar mooi je einddoel behaald.

Welke grote dingen spelen er in jouw leven?
Splits dat grote eens op in kleinere stukjes.
Ga voor het kleine en merk op hoe je met kleine stapjes verder komt.
Je bent er misschien nog niet,
maar je zult merken
dat je ook niet meer bent waar je was.
Blijf in beweging,
stap voor stap zul je je doel dan uiteindelijk bereiken.

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431
 
www.spiegelruimte.nl

Meer van me lezen?
Van maandag tot donderdag
schrijf ik dagelijks een bericht over geloven
op 
http://leefjegeloof.blogspot.nl/
Neem gerust even een kijkje!

Lees je deze SpiegelGedachte en ben je nog geen abonnee?  
Abonneer je dan nu gratis op de SpiegelGedachte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten