vrijdag 22 mei 2015

Leef met een brede blik


SpiegelRuimte, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo


















Het leven is een geschenk.
Wat doe jij ermee?

"Het is mijn leven,
ik bepaal zelf wel wat ik doe!"
Zo redeneren en handelen veel mensen.
Het eigen ik staat centraal.
Als ik maar aan mijn trekken kom ...
Als ik me maar gelukkig en happy voel ...
Als ik, ik, ik, ik ....

Maar heb je daarvoor het leven ontvangen?
Is jouw leven bedoeld om vooral aan jezelf te denken?
Niemand zal je tegenhouden wanneer je zo in het leven staat.
Maar zo heeft God, die ons het leven gaf, het niet bedoeld.
Zijn handleiding bij het leven zegt:
"Heb God lief met heel je hart
en de ander als jezelf."

Een leven gericht op het eigen ik is eenzijdig.
We hebben een veel bredere blik nodig.
Zie God, zie de mensen om je heen.
Ook zij hebben recht op jouw inzet en liefde.
Alleen oog hebben voor jezelf is liefdeloos.

Laat je niet verleiden tot een egocentrisch leven.
Het lijkt misschien aantrekkelijk,
maar je wordt er niet echt gelukkig van.
Omdat het in strijd is met hoe het leven is bedoeld.

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431
 
www.spiegelruimte.nl
info@spiegelruimte.nl

Meer van me lezen?
Van maandag tot donderdag
schrijf ik dagelijks een bericht over geloven
op 
http://leefjegeloof.blogspot.nl/
Neem gerust even een kijkje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten