vrijdag 17 april 2015

Eet smakelijk!


















Wow, wat een boeken hebben we!
Dat wist ik natuurlijk al wel,
maar deze week kreeg ik ze allemaal door handen,
omdat we in de kamer waar de boeken staan
de vloerbedekking eruit willen hebben.
Het tapijt is na vele jaren trouwe dienst versleten
en nu echt wel aan vervanging toe.
Maar met zoveel boeken is dat geen kleinigheid.
Daar ben ik al wel achter.

Ik hou van boeken.
Ik vind het heerlijk om te lezen.
Wat een wereld gaat er open door het lezen van boeken.
Ik geniet ervan om me te laten vormen door de dingen waarover anderen schrijven.
Ik hou ervan om een wijzer mens te worden door alles wat ik al lezend tot me neem.

Brood en aardappels voeden mijn lichaam.
Maar boeken zijn voor mij voedsel voor mijn geest.
Ik zou er niet graag zonder willen.

Hou jij van lezen?
Of zijn er andere dingen waarmee jij je geest voedt?
Niemand leeft van brood alleen.
Waar laat jij je dus door inspireren en voeden?

Maak regelmatig tijd vrij om je te voeden met wat jou inspireert.
Je hebt dat gewoon nodig.
Anders ga je geestelijk honger lijden.
En dat zul je merken.

Verzorg niet alleen je uiterlijke mens,
maar wees ook goed en zorgzaam voor je innerlijke mens.
Eet dagelijks van het voedsel dat jouw geest versterkt.
Dat zal je geestelijk gezond en fit houden.
Eet smakelijk!

Hartelijke groeten vanuit de SpiegelRuimte,

Hillie Snoeijer
(Psycholoog en Relatiecounselor)

SpiegelRuimte - Praktijk voor Persoonlijke Groei en Relatieverbetering
Wier 8, 9953PK Baflo
Tel. 0595 - 422431
 
www.spiegelruimte.nl

Meer van me lezen?
Van maandag tot donderdag
schrijf ik dagelijks een bericht over geloven
op 
http://leefjegeloof.blogspot.nl/
Neem gerust even een kijkje!

Lees je deze SpiegelGedachte en ben je nog geen abonnee?
Abonneer je dan nu gratis op de SpiegelGedachte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn wanneer je iets deelt van wat dit blogbericht bij je oproept.
Heb je een vraag naar aanleiding van een post? Stel hem gerust.

Populaire berichten